logo

Pegasus Samsun’a 10 Kasım özel uçuşu yaptı

Pegasus Hava Yolları, Atatürk’ün ebediyete uğurlanışının 85’nci yıl dönümüne özel Samsun’a uçuş düzenledi.

Pegasus Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Nane, Pegasus CEO’su Güliz Öztürk ve yöneticilerin katıldığı uçuşta çok sayıda medya mensubu yer aldı.

Atatürk ve 100’ncü yıl temalı PC1923 sefer sayılı uçak Samsun Çarşamba Havalimanı’nda DHMİ ARFF ekipleri su takıyla karşıladı.

Pegasus CEO’su Güliz Öztürk uçuş öncesi 10 Kasım’ı andı.

Pegasus CEO’su Güliz Öztürk, Samsun’da gazetecilere yaptığı açıklamalar da şunları söyledi:

“100’ncü yılda yüzüncü uçak için özel hazırlık yaptık. Filomuza planladığımız tarihlerde kattığımız 100’ncü uçağımız ile ilk uçuşumuzu Ankara’ya yaptık. 29 Ekim ve 10 Kasım gibi çok özel günleri kuyruğunda Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün silüetini taşıyan Cumhuriyet isimli filomuzun 100’ncü uçağı ile onurlandırdığımız için büyük mutluluk duyuyoruz” ifadelerini kullandı.

Öztürk Pegasus’un 2024 yılında da büyümeye devam edeceğini vurgularken, sektördeki talebinde bu yönde olduğuna dikkat çekti.

Güliz Öztürk’ün 2024 hedeflerini şöyle açıkladı:

2023 yılına girerken seyahat talebinde pandemi çıkışında görülen bu ilk coşkunun normalleşeceği öngörüsüyle hazırlıklarımızı yaptık. Bu süreci doğru yönetebilmek çok önemli bir konu, bu açıdan etkin planlama kabiliyetimize çok güveniyoruz. Sonuç olarak, 2023’ün ilk 9 ayı sonunda geçen yılın aynı dönemine göre toplam kapasitemizi %24, toplam misafir sayımızı %20 büyütmeyi başardık ve yıl sonunda toplamda %20 artış öngörümüzü koruyoruz. Kapasite seviyemizi, son normal yıl olan 2019 ile kıyaslarsak, %32 artış kaydetmiş durumdayız. Dünya geneline baktığımızda, ne yazık ki bugün hâlâ 2019’daki kapasitelerine geri ulaşamamış hava yolu şirketleri var.”

2024 yılında filomuz büyümeye devam edecek, büyümenin önünü açacak önemli gelişmelerden biride Sabiha Gökçen’in ikinci pisti. Pistin tamamlandığını ve çok kısa bir süre içinde hizmete gireceğini biliyoruz. Bu pist orta uzun vadede havalimanının kapasitesini iki katına çıkaracak. İkinci terminal projesi için Ulaştırma Bakanlığı, DHMİ ve HEAŞ’ın çalışmaları devam ediyor. Sabiha Gökçen bizim ana üssümüz olduğu için oradaki büyümenin bize yansıması olumlu olacaktır. Biz sadece İstanbul’da değil, Antalya, İzmir ve Ankara’da büyümeye devam ederek Türkiye’nin turizm gelirlerine de katkıda bulunmaya devam etmek istiyoruz.

Yurt dışındaki fırsatları da değerlendirmek istiyoruz, bu konuya ilişkin şirketimize fayda sağlayacak opsiyonları yurt dışında da hayata geçirmek için araştırmalarımız devam ediyor.

“2024’te büyümeye devam edeceğiz”

Kovid sonrası sektör büyüyor ve gelecek sene için talep çok yüksek. İç hatlarda da dış hatlarda da yüksek talebi görüyoruz. Türkiye hem Avrupa’dan hem Ortadoğu’dan hem de Türk Cumhuiyetlerinden ciddi turist çekmeye devam ediyor. 2023 yılını bu anlamda yüksek taleple kapatıyoruz. Dünyada hala daha çok sayıda havayolu kapasitelerini Kovid öncesi seviyelere getirememişken, Türkiye’de çift basamaklı artışla tamamlayacağız bu yılı bizim artış oranımız yüzde 30’larda. Gelecek senede sahadan aldığımız, yurt dışında görüştüğümüz iş ortakları, tur operatörleri, acenteler olsun gelecek senede Türkiye’ye olan talebin yüksek olduğunu söylüyorlar. Bu kapsamda bizde gelecek sene talebin yüksek olacağını öngörüyoruz. Biz planımızı ona göre yaptık, gelecek sene 17 yeni uçak filomuza katacağız ancak filodan çıkacak uçaklarımızda var bu nedenle gelecek yıl filoda 12 uçaklık bir artış sağlayacağız. Bu da arz edilen koltuk oranında yüzde 10-12 oranında bir büyüme sağlayacak. Çok sayıda yeni uçuş noktalarında hizmet vereceğiz, Lizbon, Kişinev ve Sofya gibi uçmak istediğimiz noktalar var. Dış hatlarda uçulacak çok nokta var ve bu konuda çalışmalarımızı aralıksız sürdürüyoruz.

4.6 yaş ortalamasına sahip filo ile hizmet veriyoruz, 6 saatlik uçuş alanında 67 tane ülke 500 tane nokta var, biz 47 ülkede 96 noktaya uçuyoruz. Bu yüzden büyüyebileceğimiz çok fazla fırsat var. Bu fırsatları değerlendirmek istiyoruz.

Cumhuriyetimizin 100. yılının hem ülkemiz hem de Pegasus Hava Yolları için çok önemli olduğunu vurgulayan Güliz Öztürk, “Cumhuriyetin 100. yılında 100. uçak projemiz, 14 aylık özenli bir çalışmanın ürünü. Filomuza katılan 100. uçağımıza ‘Cumhuriyet’ adını verdik. Kuyruğunda Mustafa Kemal Atatürk’ün silüeti ve imzası yer alan özel uçağımızla ilk rotamız başkent Ankara oldu. Sonra ‘Her Adım Geleceğe’ dedik ve Cumhuriyet’i sonsuza kadar yaşatacaklarını bilerek, TEV iş birliğiyle üniversiteli 1.000 kız öğrenciye burs desteği verdik. Yine Cumhuriyet’in 100. yılı kutlamalarına özel, kaptanlarımız gökyüzüne ‘100’ yazdıkları özel bir uçuş gerçekleştirdi. Ve son olarak, Teknosa iş birliğiyle yapay zekâ teknolojisi kullanarak Atatürk’ün sesini göklere taşıdık. Emeği geçen tüm çalışma arkadaşlarıma gönülden teşekkür ediyorum.” dedi.

Pegasus yöneticileri Onur Anıtı’na çelenk bırakarak 10 Kasım’ı andı

Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve 18 silah arkadaşının Samsun’a çıktığı Tütün İskelesi ziyaret edildi.

Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün beylik tabancası

Atatürk’ün Samsun’a gelirken kullandığı Bandırma Vapurunun birebir kopyası Samsun sahilinde açık hava müzesi olarak ziyaret edilebiliyor. Vapurun içinde Atatürk’ün kullanmış olduğu kişisel eşyalarında sergilendiği bir müze alanı bulunuyor.